28 Şubat 2011 Pazartesi

KONUK YAZAR

İsa Kayacan Guiness Rekorlar Kitabı’na girmelidir.
                                                             Abdülkadir GÜLER
Ankara’da İsa Kayacan’la ile ilgili bir Araştırma ve Değerlendirme Komisyonu kurulmuş. Gazeteci- yazar İsa Kayacan hakkında Guinness Rekorlar Kitabına alınması hususunda detaylı bir rapor hazırlanmıştır. Bu rapordan bazı istatistiki bilgiler hazırlayıp, bana da 07.02.2001 tarihli bir mektupla göndermişlerdir. Önce böyle bir konuda bana da bilgi verdikleri için teşekkürlerimi sunuyorum.  Anadolu’nun basınında uzun yıllar uğraş ve çalışmalar yapan İsa Kayacan hakkında yararlı ve önemli bir konuya girdiklerini düşünüyorum.
            Ben şahsen gazeteci – yazar İsa Kayacan’ın Anadolu basınındaki çalışmalarını 1962’den bu yana izliyor ve onunla tanışıyorum. Yaklaşık 55 yıldır İsa Kayacan bu sanat ve kültür coğrafyasında çalışıyor. O sadece Ankara’da, Burdur’da değil Anadolu’nun her il ve ilçesinde çıkan yerel ve ulusal gazetelerde yazı yazıyor. Bıkmayan, yorulmayan ve usanmayan bir çabası vardır. Bunların bir yerde şahidiyim. Hatta bir ara bir yazımda Ankara’da yayınlanan Tasvir Gazetesi’nde şöyle demiştim: “İsa Kayacan sanatımızın elektronik beydir, bugüne değin yazdığı binlerce makalesiyle Türk kültürüne, Türk sanat ve edebiyatına karşılıksız olarak hizmet veriyor. Yazdığı yazıları ilgili kişilere PTT ile ilgililere dağıtıyor. Bundan da zevk alıyor. PTT’ye verdiği posta paralarıyla bugün Ankara’da bir kaç daire dahi alabilirdi.  Ben Ankara Belediye Başkanı’nın yerinde olsam, Kızılay Meydanı’na İsa Kayacan’ın  heykelini dikerdim “  diye vurgu yapmıştım….
            Hatta Yine İsa Kayacan’la ilgili elimdeki bazı yazılı belgelerle birlikte bir dilekçeyi PTT Genel Müdürlüğü’ne göndermiş, İsa Kayacan için özel posta pulunun çıkarılması konusunda dilekte bulunmuştum. Fakat ne yazık ki bana olumsuz yanıt (cevap)  vermişlerdi. Konuyla ilgili yazışmaların tarihleri benim arşivimde vardır. Gazeteci yazar İsa Kayacan yaklaşık yarım asırdan fazla Türk kültürüne Türk edebiyatına basın yoluyla hizmet veriyor.
            Kendisi 68 yaşında olmasına rağmen bugüne değin yaşının iki katı kadar kitap hazırlayıp, Türk kültürüne kazandırıyor. Sanat ve edebiyatın her türden hikâye, şiir, makale, röportaj, roman, öykü, masal, gezi, deneme, tiyatro, folklor, halk bilimi, araştırma ve inceleme gibi her hemen her konuda hazırlanan kitapları 129 adettir.. Bu eserler bile bir rekor değil midir? Yine 31.12, 2010 tarihi itibariyle Anadolu basınında 42 bin 075 makale, bu makalelerinde kendi ili olan Burdur’dan tam 65 bin 904 kez söz etmiştir. İsa Kayacan hakkında belki çok az kişiye nasip olan Türkiye ve Türkiye dışından 137 kişi şiir yazılmış ve bu şiirler 254 şiir halinde bir seçkide güldeste yer almıştır. Bu da bir rekordur.
            Yine Türkiye genelinde 2 bin 750 şairin, 11 bin 420 şiirine Anadolu’da yayımlanan gazetelerde kendi köşesinde bizzat yer vermiş ve bu gazeteleri yine PTT vasıtasıyla şairlerine gönderme nezaketini, fedakârlığını göstermiştir. İsa Kayacan’ın Türkiye dışında belki Azerbaycan en çok yazı yazan yazarlar arasında payesini kazanmış ve 1.674, Irak’taki Türkmenler için 805 makale yayınlamıştır. Azerbaycan’daki kişi ve kuruluşlara gönderdiği bütünlük içindeki gazete ve kesiklerinin  (kupür) sayısı 29 bin 445’e ulaşmıştır. Ayrıca İsa Kayacan’ın yazıları 1956’dan buyana Türkiye de yayımlanan yerel, ulusal gazete ve dergilerle birlikte 31. 12. 2010 tarihine kadar yazılarının yer aldığı yayın organlarının sayısı bizzat İsa Kayacan’ın hazırladığı tematik istatistiklere göre bu ramak 3 bin 560 sayısına ulaşmıştır.  Bu rakamda bir yazar için ulaşılması zor olan bir rekordur.
            Profesörlük payesi verilmiştir. Yine bu yazılarından dolayı İsa Kayacan, 18 Ekim 1977 yılında Anadolu Trakya Basınının Fahri hemşerisi seçilmiştir.
            İsa Kayacan yarım asırdan fazla yazı ve şiirleriyle sanat ve kültür çalışmalarıyla Anadolu basınında yer alıyor. Ankara’dan Burdur’da, Yozgat’a, Kırşehir’den Trabzon’a Gaziantep’ten, Kilis’e, Kilis’ten Van’a, Tokat’tan Adana’ya, Trakya’dan Edirne’ye, Ardahan’dan Sivas’a,  Kayseri’den Aydın’a, Söke’den İzmir’e,  Rize’den Borçka’ya kadar olan yayın organlarında İsa Kayacan’ı görmeniz mümkündür.  Bence bu da bir rekordur.
            Sonuç olarak:
Gazeteci ve yazar İsa Kayacan yerel ve ulusal basında yarım asırdan fazla kulaç atıyor. Yazılarından dolayı aldığı ödüllerin sayısını kendisi de bilmiyor. Birçok özel tüzel kurum ve kuruluşlardan onlarca plâket ve onur belgesi almaya hak almıştır. İsa Kayacan’ın Anadolu’nun her il ve ilçesinde yayınlanan yayın organlarında yazıları olduğu gibi, Kafkaslarda, Azerbaycan’da, Ortadoğu’da, Kerkük’te gibi yerlerde yazıları yayınlanmaktadır. Dışişleri Bakanlığı tarafından Fahri Konsolosluk unvanı verilmesi istenmiş, Üniversitelerde hakkında doktora ve yüksek lisans tezleri hazırlamıştır.
            Anadolu basınının duayeni, yerel basının ağabeyi, Anadolu basınının büyük ve deneyimli şefi, sürekli sarı basın kartı sahibi yazı fabrikatörü ve imparatoru unvanlarıyla anılmaktadır. İsa Kayacan bu nedenlerden dolayı GUİNNES REKORLAR KİTABINA aday gösterilmeli ve girmelidir.  İsa Kayacan; üretken, çalışkan sürekli yazan, yazdıklarını dağıtan ve azimli çalışmalarıyla hak ettiğine inanıyorum. 
            Aslında İsa Kayacan Guinness Rekorlar Kitabına girse de girmese de ben şahsen pek önemsemiyorum. İsa Kayacan Yurt içinde ve yurtdışında milyonlarca insanın gönlünde taht kurmuş bir yazın eridir. Kayacan bir edebiyat ve kültür elçisi ve bir gönül adamıdır. Heykeli dikilecek adamdır. Yani söz yerinde ise, Anadolu yerel basınının fahri hemşerilik unvanını almış ender kişilerden biridir, Türk kültürünün yeşeren ve dik duran koca çınarı, bir duayenimizdir.  Yani adam gibi adamdır. Kendisine uzun ömürler, sağlıklı günler diliyorum ve Söke’den selam, saygı ve sevgiler gönderiyorum. Her şeyin gönlünce olmasını diliyorum.
 ***          
KONUK ŞAİR:
Vedat Fidanboy’dan İsa Kayacan’a iki şiir daha…
            Çok Değerli hocam; Mektubunuzu büyük bir ilgiyle okudum. Takdir ve hayranlıklarımı ifade edecek söz bulamıyorum. Bir çoklarını biliyordum zaten bilmediklerim de varmış meğer!..  Bu konuda beni aydınlattığınız için ne kadar teşekkür etsem azdır. Bir kez daha kalbimi ve gönlümü fethettiniz. Bildiğiniz gibi, fikir ve düşünce adamı değil; ben naçizane bir duygu eriyim..  Sizi anlatmak gerçekten zor. Bu görevi, çok değerli hocalarımızın üstlenmesi gerektiğine inanıyor ve bekliyorum.
Fethettiğiniz toprakların ürünü olarak, duygu pınarlarımdan fışkırıp gelen birkaç yeni dörtlüğümü (Güinness Rekorlar Kitabına adaylık başvurunuz dolaysıyla) değerli şahsınıza arz ediyorum. Yolunuz açık ve her şey gönlünüzce olsun. En derin saygı, sevgi ve muhabbetlerimle.
İSA KAYACAN USTA’YA
Değerli Hocam Sayın Prof. Dr. İsa Kayacan’a Güinness Rekorlar Kitabı’na başvurusu dolaysıyla…
Ne olur bağışla, gel beni Usta;
Kolay anlatılmaz, o sendeki sır,
Henüz bir çırağım ben bu hususta,
Çoklara sığmazsın, az aciz kalır!
Her rütbeye lâyık ey basın eri,
Hiç mi kurumadı alnının teri?
Nasıl yazdın bilmem, bunca eseri,
Okuyan şaşırır, göz aciz kalır..
*
Güneşi aratmaz içindeki kor,
Böyle âdem olmak, zor Allah’ım zor
Güinness’e sığmaz kırdığın rekor,
Sayfa yetmez sana, söz aciz kalır.
*
BİR DE DÖRTLÜK EFENDİM!
Sen geçmiş, sen ati ve de sen günsün,
Sen Türk’ün gönlünde en büyük ünsün,
Sen değil, seninle; girersen eğer,
Güinness adlı O, kitap ovünsün.
Vedat FİDANBOY (Ankara)

Hiç yorum yok: