16 Haziran 2011 Perşembe

KONUK YAZAR:

AYŞE PASLANMAZ

KÜLTÜR ABİDESİ: 
Prof. Dr. İSA KAYACAN
                                               Ayşe PASLANMAZ (*)
            Prof  Dr. İsa Kayacan’ı katılmış olduğum şiir etkinliklerinde tanıdım. Kendisi kültür abidesi gibiydi. Hayran oldum. Her yıl geleneksel olarak düzenlemiş olduğumuz Kapadokya Şiir Şöleni Şiir yarışması jüri üyeliği teklifinde bulundum, kabul ettiklerinde çok sevindim.
            4.Uluslar Arası ve Geleneksel Kapadokya Şiir Şöleni 16 Ekim 2009 tarihinde Kapadokya Kültür ve sanat merkezinde büyük bir coşku ile gerçekleştirildi.
            Kapadokya şiir şöleni; şiir yarışması jüri üyelerinden gazeteci şair yazar Prof. Dr. İsa Kayacan şölen gecesinde yaptığı konuşmasında 4.Kapadokya Şiir şöleninin Türkiye üçüncüsü olduğunu vurguladı ve tüm Nevşehirlileri tebrik etti.
            Konuşmasında Prof Dr. İsa Kayacan:
‘‘ Hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum. Bu tür etkinliklerde dikkat ettiğim bir husus var. Protokol yerindeyse, salon doluysa o yerde sanat ve edebiyata önem verildiği anlamı çıkıyor. Bu salonun dolu oluşu arkada insanların giremiyor konumda olması, giremeyişleri Nevşehir’de sanat ve edebiyata önem veriliyor anlamını ortaya çıkarıyor, gözlerimizin önüne koyuyor. Ben âcizane bu tür toplantıların bitiminden sonra bir değerlendirme yazısı yazarım. Türkiye’de 350’ye yakın gazetede yayınlanır. Servis yaparım. Bu sanat ve edebiyat alanındaki toplantıların bir numarası Elazığ Hazar şiir akşamlarıdır. Ordaki organizasyon, orda ki mükemmeliyet bu değerlendirmenin birinci sırada yer alması anlamındadır. Doğru bir değerlendirmedir. İkinci sırada Tarsus şelale şiir akşamları vardır. Üçüncü sırada bugünkü tespitlerim sonucu ortaya çıkan Nevşehir’deki bu etkinliktir. Sayın Paslanmaz – Protokol ve Nevşehirlileri kutluyor sevgi ve saygılarımı sunuyorum…’’ dedi.
            Böylesine tutkuyla kendini sanata, yazmaya adamış değerli hocamı tanımış olmanın mutluluğu içindeyim. Tüm çalışmalarını gıptayla takip ediyorum. Maşallah demek geliyor içimden. Guinness Rekorlar Kitabı’na aday olmasını canı gönülden arzu ediyorum. Bunu kesinlikle hak ettiğini düşünüyorum. Tekrar kendisini tebrik ediyor, başarılı çalışmalarının devamını diliyorum. (Ürgüp, 15 Haziran 2011)
            (*)  Ürgüp FM; Kapadokya Şairler ve Yazarlar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı

Hiç yorum yok: