6 Haziran 2011 Pazartesi

konuk yazarlar...


Ömür uzatan bir kalem ve kelam erbabı: 
İsa Kayacan
Dursun ERKILIÇ
Meslek hayatımın önemli bir bölümünde kalem ve kelam ahbaplığı yaptığım İsa Kayacan ağabey, aynı ya da ayrı gazetelerde olsak bile Anadolu basını adına kalbi, kelamı, kalemi bizimle atan bir dost…
Anadolu basınının yaygın ve saygın imzası İsa Kayacan ağabey, hayatının her aşamasında görevi ne olursa olsun bir şeyi hiç ihmal etmedi; yazmayı…
Yazma tutkusu onda öyle bir hal aldı ki, uluslar arası rekorlara uzanan bir yazı ve kitap silsilesi oluşturdu…
O kadar çok yazdı ve yazıyor ki; İsa ağabey, yazdıklarıyla, kendisi ve dostları için ömür törpüsü değil hayat köprüsü oldu, oluyor…
 Onu özetlemem gerekirse;
Kolay değildir dostlar ömür denen etapta
Huzur, güven deryası derde derman hitapta
Yazdıkça eksik kalan yüzü aşkın kitapta
İsa Kayacan Hoca bir kelam erbabıdır
*
O yazdı hayat buldu yazamayan devrildi
Şiirleri yabancı dile bile çevrildi
Gazete sütununda pişti, yandı evrildi
İsa Kayacan Hoca bir kalem erbabıdır
*
Siyasiler insanı; oysa gönül fişledi
O bambaşka bi’dünya, bir alemi düşledi
Şiiri beste beste gönüllere işledi
İsa Kayacan Hoca bir selam erbabıdır
*
Kem gözlerin hedefi bize vurgun bu yurdun
Nebatat ve hayvanat; otun, kuzunun, kurdun
İnsanlıkla ilgili sevgi, saygı her derdin
İsa Kayacan Hoca vesselam erbabıdır
(Ankara: 06.06.2011)
 ****
 AHMET TUFAN ŞENTÜRK'DEN İSA KAYACAN’A SESLENİŞ
Aysel AL
Sona geldim artık kapandı perde
Dünya yaşamında değilim
Değilim artık
Ellerim gözlerim, başım benim değil
Sonsuz rahmet içinde
Birim artık
*
İstedim diledim
İnsanlık şarkısını
Yazdım çizdim kalem, kalem yürek, yürek
Yüreğimde düğümlendi kelimelerle
Şimdi dans ediyor bütün heceler
Ben sevgi diyarlarından
Sana sesleniyorum
İsa Kayacan duy sesimi.
*
Bir yürek var sancıyan
Sancılar içinde benim gibi
İnsanlık şarkısı için çarpan
Çarpınışlarının sesini
Kulaklarda dillerde yüreklerde
Bilmem kaçıncı ömrün kaçıncı yerinden
Sana sesleniyorum seni görüyorum
Sanma senin uzaklarındayım
Bilmem hatırlarmısın
İçtiğin çayın yudumunda
Çalıştığın bütün kitapların sayfalarında
Kelimelerin hecelerin arasında
Sana sesleniyorum Kayacan
Bir tek yüreğim vardı ardımdan
Bir tek sesim bir tek bildiğim bir tek gördüğüm
Sensin o sensin
Sonsuz ufuklardan sana sevgiyle
Merhaba diyorum
*
Uzaklarında değimlim
Al yüreğimi al gönlümü
Bildiğim bir tek var sana söyleyeceğim
Susturma yüreğinin sesini
Gülümse artık
            (ANKARA, 04.05.2011)     

Hiç yorum yok: